MAREA DE MAREES.Roda de premsa

Ahir 8 de Març davant les portes del Parlament de Catalunya es va fer una roda de premsa per presentar les reivindicacions dels moviments socials reunits en la Marea de Marees, davant el ple d’Emergència Social previst pels dies 9 i 10 de Març.

P1070051 P1070040 P1070049

COMUNICAT

Activistes de la “Marea de marees” i moviments socials de Catalunya han presentat en roda de premsa, a les 12:15 hores d’avui 8 de març, davant de l’entrada principal del Parlament, el document de peticions registrat al Parlament per a la seva consideració i debat en el Ple d’emergència social previst per als dies 9 i 10 de març.

Davant diversos mitjans de comunicació, TV3, TV1, EFE, etc., i amb la presència de representants dels grups parlamentaris de “Catalunya si que és pot” i de la CUP, les persones representants de l’Aliança de la pobresa energètica, Coordinadora d’assemblees de treballadors/es en atur de Catalunya, Marea Blanca, Marea pensionista i la PAH de Barcelona han exigit l’aprovació sense retallades de la proposta de llei de la Renda Garantida de Ciutadania, el compliment ple de la llei d’emergència habitacional i pobresa energètica aprovada al juliol de 2015, el repartiment de treball i de la riquesa mitjançant la reducció de la jornada laboral a 35 hores setmanals sense disminuir el salari, la prohibició de les hores extres il · legals i no pagades, la gratuïtat del transport públic per a les persones i famílies sense feina i baixos ingressos, la cobertura per la Generalitat del copagament als medicaments imposat pel govern de l’estat, també han exigit diverses mesures en defensa de la salut de les personen i han denunciat les pràctiques injustes de l’ICAM que condueixen a l’exclusió social i atempten a la salut de la gent.

La Marea de marees ha anunciat la realització de gestions per implementar les seves reivindicacions en l’acció parlamentària, via pressupostos, propostes i desenvolupament de lleis, etc., des de la mobilització social unitària.

Finalment han convidat a participar en el tercer aniversari de la Marea pensionista el dijous 10 de març, a les 10:30 hores en Cotxeres de Sants, ia la II Assemblea de Catalunya de la Marea Blanca que tindrà lloc el 12 de març a l’Hospital de Mataró en defensa de la sanitat pública.

Marea de marees i moviments socials de Catalunya

COMUNICADO

Activistas de la “Marea de mareas” y movimientos sociales de Catalunya han presentado en rueda de prensa, a las 12:15 horas de hoy 8 de marzo, delante de la entrada principal del Parlament, el documento de peticiones registrado en el Parlament para su consideración y debate en el Pleno de emergencia social previsto para los días 9 y 10 de marzo.

Ante diversos medios de comunicación, TV3, TV1, EFE, etc., y con la presencia de representantes de los grupos parlamentarios de “Catalunya si que es pot” y de la CUP,  las personas representantes  de la Alianza de la pobreza energética, Coordinadora de asambleas de trabajadores/as en paro de Catalunya, Marea Blanca, Marea pensionista y la PAH de Barcelona han exigido la aprobación sin recortes de la propuesta de ley de la Renta Garantizada de Ciudadanía, el cumplimiento pleno de la ley de emergencia habitacional y pobreza energética aprobada en julio de 2015,  el reparto de trabajo y de la riqueza mediante la reducción de la jornada laboral a 35 horas semanales sin disminuir el salario, la prohibición de las horas extras ilegales y no pagadas, la gratuidad del transporte público para las personas y familias sin empleo y bajos ingresos, la cobertura por la Generalitat del copago a los medicamentos impuesto por el gobierno del estado, también han exigido diversas medidas en defensa de la salud de las personan y han denunciado las prácticas injustas del ICAM que conducen a la exclusión social y atentan a la salud de la gente.

La Marea de mareas ha anunciado la realización de gestiones para implementar sus reivindicaciones en la acción parlamentaria, vía presupuestos, propuestas y desarrollo de leyes, etc., desde la movilización social unitaria.

Finalmente han invitado a participar en el tercer aniversario de la Marea pensionista el jueves 10 de marzo, a las 10:30 horas en Cocheras de Sants, y a la II Asamblea de Catalunya de la Marea Blanca que tendrá lugar el 12 de marzo en el Hospital de Mataró en defensa de la sanidad pública.

TVE 1

NVEExport.0001

Marea de mareas y movimientos sociales de Catalunya

Esta entrada fue publicada en Sin categoría. Guarda el enlace permanente.