Entitats

SEMINARI D’ECONOMIA CRÍTICA TAIFA

taifaEl Seminari d’Economia Crítica Taifa el formem un conjunt de persones, que majoritariament provenim de les facultats d’economia, ja sigui com a alumnes, ex-alumnes o bé professors i professores. Descontentes amb l’enfocament econòmic dominant de les universitats actuals, completament monopolitzades pel corrent de pensament neoclàssic i neoliberal, amb molt poca capacitat explicativa d’allò que succeeix en el si de la nostra societat, decidírem crear, fa prop de 15 anys, un grup d’estudi d’economia des d’una perspectiva crítica

POBRESA ATUR I DESIGUALTAT

• FORUM CONTRA LA PROBRESA L’ATUR I LA DESIGUALTAT

banner

Els tres genets del desastre social, l’atur, la pobresa i la desigualtat, galopen desbocats atiats per les polítiques nefastes d’ajust i austeritat imposades per les institucions de la UE i aplicades per governs servils.

El drama de la desocupació a Catalunya afecta més de 726.100 persones i a Espanya 5.427.700 segons l’última EPA, una gran part de les quals han esgotat prestacions i subsidis. Sense treball ni ingressos la pobresa creix sense parar, per a centenars de milers de famílies es converteix en crònica i severa. Amb l’última reforma laboral i la consegüent pèrdua de drets laborals s’ha produït una massiva destrucció d’ocupació i una forta devaluació salarial que ha empobrit a milions de treballadors/es, on el 60% de la població assalariada cobra menys de 1.000 euros al mes. MÉS INFORMACIÓ

POBREZA CERO

• logo_pobresazeroPobreza Cero es la mayor movilización de la historia contra la pobreza, que a través de la implicación de todos los sectores la sociedad civil tiene como objetivo su final erradicación.
  • www.pobresazero.org